3.4.13

Χωρίς πλοία την Τετάρτη λόγω της 24ωρης απεργίας των ναυτικών...


Αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας...
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας είναι τα πλοία από τις 6 το πρωί της Τετάρτης, καθώς οι ναυτικοί πραγματοποιούν 24ωρη προειδοποιητική απεργία, αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο θεωρούν ότι...
θίγει θεμελιακά δικαιώματα των ναυτεργατών και των εργαζομένων στον κλάδο.

Στην απεργία της Τετάρτης συμμετέχουν οι πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ στάση εργασίας, από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, πραγματοποίησαν οι υπάλληλοι των λιμανιών.

Στην απεργιακή συγκέντρωση των υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου παραβρέθηκε ο βουλευτής Α' Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος κατά την ομιλία του τόνισε ότι «το νομοσχέδιο, ακόμα και αν ψηφιστεί στη Βουλή, θα συναντήσει προβλήματα στην εφαρμογή του, καθώς εισάγει διατάξεις που απορρυθμίζουν το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής και λιμενικής δραστηριότητας και γι’ αυτό έχει ήδη απορριφθεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των φορέων που εμπλέκονται με τη ναυτιλία».

Η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου συνεχίστηκε την Τρίτη, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής επί των άρθρων, την Πέμπτη θα γίνει η τελική ανάγνωση και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας το νομοσχέδιο αναμένεται να εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.

Με την εισαγωγή του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) θα αποφασίσει για την περαιτέρω στάση της.

Τι είπε ο Κ. Μουσουρούλης στην Επιτροπή της Βουλής

Στην ομιλία του την Τρίτη στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο χαρακτηρίζοντάς το απόλυτα ισορροπημένο.

Σε σχέση με το φορολογικό καθεστώς των εταιρειών επεσήμανε πως δεν αλλάζει κάτι και πρόσθεσε ότι «απλουστεύουμε τις διαδικασίες, προκειμένου οι υπουργικές αποφάσεις που δεν έχουν οικονομικό αποτέλεσμα, αλλά αφορούν μόνο διοικητική πράξη, να υπογράφονται μόνο από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου. Αυτή είναι η “μετάφραση” της διάταξης που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο. Απλούστευση κάνουμε και επιτάχυνση».

Για τις αποκρατικοποιήσεις ο υπουργός επεσήμανε: «Ανεξάρτητα από οποιοδήποτε μοντέλο αποκρατικοποίησης επιλεγεί, το Ελληνικό Κράτος θα είναι πάντα ο ιδιοκτήτης της γης, οικοπεδούχος. Αυτό να το βάλουμε καλά στο μυαλό μας. Δεν υπάρχει “ξεπούλημα”. Και πρέπει επιτέλους – αναφέρομαι στους συναδέλφους της Αριστεράς – να γίνει μια διάκριση μεταξύ του τι σημαίνει “αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας” και τι “ξεπούλημα”. Αυτό θα σας βοηθήσει και στην ανάπτυξη των επιχειρημάτων σας. Εκτός και εάν συγκλίνετε με την άποψη του ΚΚΕ ότι “ό,τι είναι ιδιωτικοποίηση ή αξιοποίηση δημόσιας υποδομής με οποιαδήποτε μορφή, είναι ντε φάκτο ξεπούλημα”. Αυτό είναι μια άποψη, αλλά πρέπει να μας πείτε εάν συμφωνείτε ή όχι».

Για την ακτοπλοΐα ο Κ. Μουσουρούλης έκανε λόγο για μια πολύ δύσκολη κατάσταση ενώ αναφερόμενος στα δρομολόγια σημείωσε ότι η απόκλιση στον αριθμό τους τα τελευταία χρόνια δεν είναι μεγάλη.

«Το δίκτυο είναι ελεύθερο. Όπως ξέρετε ούτε οι άγονες γραμμές προσδιορίζονται από το υπουργείο μας, απλώς χαρακτηρίζονται ως τέτοιες σε ετήσια βάση ανάλογα με το αποτέλεσμα της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο πλαίσιο τακτικής δρομολόγησης. Δηλαδή με δύο λόγια, το να κάνουμε μια σύμβαση άγονης γραμμής προϋποθέτει την αδυναμία τακτικής δρομολόγησης, η δε αδυναμία τακτικής δρομολόγησης συνδέεται με όσα σας περιέγραψα. Άρα λοιπόν, η άγονη γραμμή είναι άμεσα συνυφασμένη με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κλάδος σήμερα» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Για την τοποθέτηση εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται ή θα ήθελε ή θα μπορούσε να επιδοτήσει την κατασκευή πλοίων ο Κ. Μουσουρούλης είπε ότι η ΕΕ μπορεί να επιδοτήσει την κατασκευή πλοίων αλλά το πρόβλημα, πρόσθεσε, δεν είναι τα πλοία αλλά το κόστος λειτουργίας τους.

Πρόσθεσε ακόμη πως «οι παρεμβάσεις που κάνουμε στο σχέδιο νόμου, πιστεύουμε ότι είναι απολύτως αναγκαίες προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, να αποτρέψουμε τον αφελληνισμό των πλοίων και να αποφύγουμε περαιτέρω διόγκωση της ανεργίας σε περίπτωση που συμβεί το προηγούμενο».

Για την ετήσια δρομολόγηση τόνισε πως το νομοσχέδιο δεν την καταργεί αλλά καταργεί την υποχρέωση της εταιρείας να απασχολεί τους ναυτικούς της δέκα μήνες τον χρόνο και έκανε λόγο για δύο διαφορετικά πράγματα.

Επίσης είπε ότι «το νομοσχέδιο δεν μειώνει την οργανική σύνθεση αλλά μόνο το προσωπικό γενικών υπηρεσιών και μόνο για τη χειμερινή περίοδο. Άλλο λοιπόν η διαφορά μεταξύ της ασφαλούς σύνθεσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ελάχιστη λειτουργική σύνθεση, και άλλο ο προσδιορισμός του αριθμού των μελών πληρώματος ξενοδοχειακού χαρακτήρα, ο οποίος σαφώς πρέπει να συναρτάται και με τον αριθμό τον εξυπηρετούμενων επιβατών. Σήμερα η δεκάμηνη δρομολόγηση γίνεται με τον ίδιο αριθμό πληρώματος και την ίδια συχνότητα δρομολογίων ανεξάρτητα από το βαθμό εκμετάλλευσης της χωρητικότητας του πλοίου»....

Δεν υπάρχουν σχόλια: